Порошенко і Гройсман
Фото: газета “33 канал”

Вінницькі журналісти підозрюють команди експрезидента Петра Порошенка та експрем’єра Володимира Гройсмана в розповсюдженні замовних матеріалів з ознаками маніпуляцій та використанням завідомо неправдивої інформації.

Редакція Політичної арени Вінниччини помітила, що декілька загальноукраїнських інтернет-ресурсів, зокрема “Телеграф”, “Апостроф”, “Українські новини”, розмістили абсолютно ідентичний матеріал в якому оприлюднена інформація, що не відповідає дійсності.


Автори матеріалу звинувачують впливову місцеву громадську організацію у політичній активності, а журналістів газети “Новини Вінниці” у тому, що вони під час війни випустили газету та поширили її серед мешканців регіону.

У матеріалі, який було розміщено на згаданих вище медіаресурсах 5 квітня 2023 року, йдеться про номер газети “Новини Вінниці”, який вийшов ще в грудні минулого 2022 року. Тому місцеві журналісти вважають дуже дивним те, що одразу декілька столичних ЗМІ одномоментно зацікавилися подією, три місяці потому і зазначили, що “в мережі продемонстрували 16-сторінкову газету з красномовною назвою “Новини Вінниці”, не вказавши при цьому джерела згаданих дописів.

Найбільших нарікань у замовників (виконавців) сумнівних інформаційних матеріалів викликав 100-тисячний тираж офіційно зареєстрованого ЗМІ, погана верстка, “вилизаний контент”, недостатня увага війні, відсутності плашки “реклама” на публікаціях про відомі українські благодійні фонди, наявність на шпальтах газети начальника обласної військової адміністрації, та народних депутатів, яких чомусь назвали районними.

І це при тому, що більше половини газети присвячено річниці війни, загиблим героям з Вінницької області, трагічному ракетному удару по Вінниці, актуальній та докладній інформації щодо допомоги родинам зниклих безвісти та загиблих, міжнародній підтримці України та подяки західним партнерам. Окрема шпальта газети присвячена діяльності фонду Сергія Притули, фонду “Повернись живим” чи “МХП-Громаді”, які не потребують додаткової платної реклами у ЗМІ, а на першій шпальті газети розміщено матеріал про те, що народ України визнали країною року, а Володимира Зеленського – людиною року.

Слід зазначити, що газета “Новини Вінниці” не відреагувала на маніпулятивну інформацію про себе у вищезгаданих ЗМІ. Не відреагували на провокативну інформацію і у місцевій громадській організації, яка згідно з законом, не являється політичним суб’єктом і з початку повномасштабного вторгення окупантів максимально зосередилась на допомозі ЗСУ.

Кого підозрюють вінницькі журналісти

“Натомість відреагувала на матеріал “столичних журналістів” вінницька команда Володимира Гройсмана, яка терміново розмістила згаданий матеріал в своїй сітці анонімних сайтів, афілійованих з “Українською стратегією Гройсмана”, та на сторінках в соцмережах нечисленних партійних ЛОМів. Чим лише підлили “масла у вогонь”, бо розрахунок замовників матеріалу був саме на те, щоб місцеві журналісти, волонтери та громадські організації почали інформаційну кампанію у відповідь, вже проти Володимира Гройсмана та його партії. Розрахунок “таємничих замовників” був націлений на те, щоб показати свою компетентність і розв’язати політичний конфлікт “чужими руками”, – пише “Політична арена Вінниці”.

Журналісти цього видання провели власне розслідування, вони заявляють, що причетність до цього мають і представники партії “Європейська солідарність” у Вінницькій області.

“Та й самі виконавці, після того, як на їх “високотехнологічну політичну багатоходівку” не клюнули журналісти та громадські організації, були вимушені написати “явку з повинною” на все тих же ресурсах, на яких і було розміщено попередні провокативні матеріали”, – зазначають вінницькі журналісти.

Вони звернули увагу на те, що вищеперераховані всеукраїнські ЗМІ, які розмістили перший маніпулятивний текст про газету “Новини Вінниці” і діяльність вінницької громадської організації, у наступні дні опублікували ще одну серію матеріалів — про те, що “УСГ”, начебто, блокує роботу місцевих рад на Вінниччині і всіляко заважає працювати “Європейській солідарності”. Причому в статті був й ексклюзивний коментар Ольги Молодзієвської, яку в публікаціях назвали головою обласного осередку “ЄС”.

“Місцевим діячам “Євросолідарності” війна між конкурентами конче потрібна. Для утвердження самих себе на партійних посадах в колись базовій для Петра Порошенка області. Спроба “заварити політичну кашу” могла б вважатися такою, що зарахована, якби не той прикрий інцидент, про який написано вище. Недбале ставлення PR-працівників до виконання власних обов’язків показало — хто є замовником всієї цієї негарної історії”, – наголошує вінницьке видання.

Здивувала вінницьких журналістів-розслідувачів і причетність до компанії з “чорного піару” команди Володимира Гройсмана, яка розповсюдила сумнівну інформацію мережею власних анонімних інтернет-сайтів.

Подібні

“В Україні з 17 липня можуть оштрафувати понад 4 млн військовозобов’язаних”, — нардеп Ар’єв

За відведений час дані оновили близько чотирьох мільйонів людей

Трамп заявив, що може зупинити будь-яку війну одним телефонним дзвінком

Він переконаний, що при ньому не було жодних війн, за винятком ІДІЛу

У роботі Vodafone, Sense Bank, Monobank та Нова пошта стався збій: що відомо

Щойно всі системи будуть відновлені, то про це обіцяють негайно повідомити

Зеленський під час візиту до Британії обговорив з іспанським прем’єром графіки постачання зброї

Також йшлося про реалізацію рішень першого Глобального саміту миру